Wordt alles anders na de 19e?


Joehoe, tijd voor een feestje! Dat is toch een hele goede reden om te gaan trouwen! En nog een reden: handig als er kinderen komen. Enneh what about, "Ach ja, mijn (schoon)ouders vinden dat wel zo prettig". Of bijvoorbeeld "Stukken goedkoper dan een samenlevingscontract".

Jemig, wat een 'on-romantische' redenen om te gaan trouwen. Is het niet hip om te zeggen dat je het gewoon leuk vindt om getrouwd te zijn? Om te laten zien dat je voor de ander kiest ' in voor en tegenspoed tot de dood ons scheidt'? Tuurlijk wel, wat een onzin. Betekent niet dat het leven na de 19e augustus nu ineens heel anders is. Ik, als ervaringsdeskundige, kan het weten. Het zit 'em vooral in de aanspreekvorm. Je hebt het niet meer over mijn vrien(in) maar of mijn man/vrouw. En dat geeft mij, ook na 15 jaar huwelijk, nog steeds een hoog 'whaaaah' gevoel. Maar goed, let niet op mij. Een vol boodschappenkarretje vind ik ook zo iets. Doet me denken aan vroeger, wanneer ik met mijn moeder boodschappen ging doen. Ik heb zelden een vol boodschappenkarretje (doe heel in-efficient boodschappen), maar dan lijkt het net of ik nu ook bij de 'grote mensen' hoor. Sorry, ik dwaal af. Hier snapt niemand meer iets van.

Terug naar waar het werkelijk om gaat: trouwen uit liefde voor elkaar. In trendy termen een statement. Kiezen om samen het leven te delen als man en vrouw. En iedereen mag dat weten. Daarom met recht tijd voor een feest! En wel op 19 augustus. En na de 19e wordt het niet anders maar wel steeds leuker! Nog leuker? Ja, absoluut!


Veel geluk!

Annemarie